Puerto Vallarta Mexico

28 september 2012 - Puerto Vallarta, Mexico

Puerto Vallarta

De aankomst was 12:00 uur, op dat moment scheen de zon nog heerlijk! Ook hier hebben wij te maken met de tropische storm en de naam tja, we kunnen er Miriam van maken. Puerto Vallarta is een totaal andere stuk Mexico dan de kust van Playa del Carmen, Cancun. Waar deze plaatsen zijn veramerikaanst is dit nog een authentiek stuk Mexico. Hier zijn de Spaanse invloeden nog steeds aanwezig. Wat wel erg opvalt, is dat de crisis hier ook heeft toegeslagen, veel winkels, restaurants, bars zijn gesloten of vervallen. Het eerst stuk zijn wij aan de wandel gegaan maar de haven was aanzienlijk verder vanaf het centrum dat wij in eerste instantie dachten. Het is ondertussen droog geworden maar hebben toch maar gebruik gemaakt van de taxi. Langs het centrum is een mooie boulevard, die een heerlijke route langs het strand heeft. De pelikanen op een steenworp afstand en een grote zeeschildpad kwam een bezoekje brengen aan het vaste land. Heel bijzonder om dat te zien. We hebben wat cultuur gesnoven maar om daar niet te veel van binnen te krijgen even een pitstop in een echte Mexicaanse bar. De tempratuur is 35 graden en zweterig warm, ondanks dat er af een toe een bui naar beneden komt zetten blijft het warm. We gaan maar weer eens richting de boot, maar rechtstreeks met een taxi want er komt een regenbui aan die niet van korte duur is. Bij de haven aangekomen nog wat winkeltjes gekeken en zijn aan boord gegaan. Omgekleed en lekker naar de gym! De boot zou om 17:45 uur vertrekken maar we misten nog 3 passagiers, toch netjes dat ze hebben gewacht want normaal zou het schip vertrekken. Uiteindelijk zijn wij 1 uur later vertrokken.

Wij zitten nu in het zonnetje aan dek (29 sept) varen langs de kust van Mexico.  2 Dagen dagen op zee om Costa Rica te bereiken. Vanmiddag gaan wij naar een wijnproeverij en morgen geloof ik ook ( heeft Monique even geregeld ). Maar nu is het gewoon even lekker niets.

Wij maken nog wel wat foto’s aan boord maar er zal niet zoveel gebeuren om er een verslag van te maken dus deze twee dagen op zee blijven wij even offline.

Hasta la Pasta

Next port of Call: Costa Rica

1. Gerda Rieborn:
    29 september 2012
    bedankt weer, genieten nu van de zon en lekker niets doen, wel uitkijken met uitdrogen, misschien dat jullie af en toe een drankje kunnen nemen? niet vergeten he, groetjes
  2. Pa en Ma:
    29 september 2012
    Hola,weer genoten van jullie verhaal .
    Adios xxx
  3. Sophie De Lijster:
    4 oktober 2012
    Hoi hoi hier een berichtje van jullie buuffie ging ff mis met jullie reisverhalen te lezen maar dankzij Sandra heb ik het kunnen vinden, gaaf joh al die verhalen en foto's nou buuffies heel veel plezier daar aan de andere kant van de wereldbol.
    Groetjes.
    Sophie