Cartagena Colombia

5 oktober 2012 - Cartagena, Colombia

5 oktober Cartagena, Colombia

Omstreeks 08:00 uur kwam de haven in zicht van Cartagena, de opvallende Skyline en op de achtergrond Down Town Cartagena. Om 09:00 uur lag de Celebrity Infinity vast in het havengebied van Cartagena.  Er was een scheiding van de container terminal en de cruise terminal d.m.v. een simpel hekje. Wij hebben ongeveer 54 bussen geteld voor excursies. Wij hebben met 2 andere stellen een busje gecharterd en zijn op pad gegaan. In eerste instantie gingen wij naar een Botanische Tuin ( geen idee wat we daar moeten doen). Na 45 minuten rijden kwamen wij daar aan, wat denk je…..heel die tuin gesloten! Heel bijzonder zullen wij maar zeggen en eerlijk gezegd vonden wij het ook niet zo erg. De chauffeur en de gids hadden besloten om naar een plaatsje genaamd Turbaco te gaan, en jawel dat plaatsje bestond echt. Wij stapten daar uit het busje en hebben wat op het plein gelopen. Daar werd onze gids aangesproken door iemand van het gemeentehuis. Waarom…, er komen daar namelijk geen toeristen maar ze wilden ze wel heel graag hebben. De vraag was dan ook om voor die mevrouw op de foto te gaan omdat ze het stadje wilde promoten. Ondertussen was er op het plein een groepje kinderen aan het voetballen, en heb ik maar even mee gedaan. Was echt hartstikke leuk en die kinderen vonden het geweldig. Daarna met mevrouw meegegaan naar het gemeentehuis, daar waar je normaal niet zou kunnen komen. Een zwaarbeveiligde poort ging voor ons open, eenmaal binnen ging de poort nog een keer open en er stopte een bijzondere auto. Twee mannen stapten uit met blinkende revolvers in hun hand en maakte de deur open voor de bezoeker. Het was de burgermeester van Cartagena! Hij stelde zich voor en schudde ons de hand.  En speciaal voor de mevrouw van het toeristenbureau gingen wij met de burgemeester op de foto.  Eenmaal de burgermeester gedag gezegd gingen wij weer terug naar het busje. Er komt een jongentje naar ons toe en vraagt: zijn jullie toeristen? Hup weer in het busje en richting downtown Cartagena. En wat voor taferelen je onderweg qua rijgedrag ziet, dan is het bijzonder dat het busje geen schade heeft gereden. Aangekomen in Downtown of de Old Town van Cartagena. Op het moment dat je het busje uitstapt dan komen uit alle hoeken en gaten mensen die je wat willen verkopen. Dat is best wel irritant, constant No Gracias, No thank you…..En dat gebeurde gewoon elke keer als wij uitstapten. Laten we het maar op cultuur houden, maar om niet goed van te worden. Alles weer in het busje en richting de pier. Wij zijn tenslotte 4 uur op pad geweest en dat is lang genoeg voor Cartagena.

Wij gaan nu echt aftellen, nog 2 dagen op zee.

Next ( last)  port of call: Fort Lauderdale, Florida

1. Pa en Ma:
    6 oktober 2012
    Wat ontzettend leuk ,misschien zien we jullie ooit nog eens in de reisgidsen!!!! groetjes xxx
  2. Conny:
    6 oktober 2012
    Jullie zijn niet berucht maar BEROEMD hahaha, zal best wel spannend geweest zijn .