Panama Kanaal

4 oktober 2012

4 oktober……PANAMA KANAAL

Vanmorgen om 06:00 uur aankomst Panama. Wat als eerste opviel was de Skyline van Panama, en de schepen die lagen te wachten voor ingang kanaal. Om 07:45 uur gaat het gebeuren de eerste Lock.

De eerste sluis:  07:45 uur Miraflores Locks

De tweede sluis: 09:25 uur Pedro Miguel Locks

De derde sluis: 14:55 uur Gatun Locks

Drie sluizen in een tijdbestek van 8 uur. Als je om Zuid Amerika heen moet varen duurt dat ongeveer 14 dagen! Wij zijn dus nu in de Caribbean Sea en hebben de Pacific achter ons gelaten

Hier kan ik eigenlijk niet veel over schrijven, die 8 uur zijn voorbij gevlogen en wij hebben er van ontzettend van genoten.

Nu zitten zijn de foto’s te kijken ( ruim 250 stuks van Panama kanaal ) en beseffen dat dit best wel bijzonder is want de kans dat wij hier nog een keer komen is nihil.

Het is een lange dag geweest, maar één om niet te vergeten.

Morgen naar Cartagena Columbia, wij hebben afgesproken met een stel uit Portland Oregon om morgen een deel van Cartagena te gaan ontdekken.

1. Marian:
    5 oktober 2012
    Heel bijzonder ! Echt gave foto's! Mooi dat het is geworden wat jullie er van hoopte.
  2. Conny:
    5 oktober 2012
    Zo wat een mooie foto's, nou het ziet allemaal héél spannend uit, dat is zeker om nooit te vergeten .
    XXX
  3. Gerda Rieborn:
    5 oktober 2012
    Bedankt voor de toffe foto's - zo was ik er een heeeel klein beetje bij, en nu genieten in Categena groetjes
  4. Ma en Pa Veen:
    5 oktober 2012
    Fantastische foto's, mooie ervaring voor jullie,
    groetjes
  5. Wig:
    5 oktober 2012
    Blijft toch heel apart,un magnífico espectáculo,adios