Cabo San Lucas Mexico

27 september 2012 - Cabo San Lucas, Mexico

Vanwege de weersomstandigheden zijn er wat problemen met internetverbinding, kan even duren om dit stukje te plaatsen.

Cabo San Lucas Mexico

Vanmorgen om 08:00 uur voor de kust gekomen van Cabo San Lucas. Het schip is voor anker gegaan en wij moesten met de tender van boord. Heel de morgen heeft het geregend en op het moment dat wij gingen tenderen kwam het zonnetje door. Helaas was dat niet voor een lange duur want eenmaal aan land ging het weer helemaal los. Niet een buitje voor het stof, kolkende water massa kwam uit het berg gebied. Enfin, wij hebben wat door het stadje gelopen en over plassen heen gesprongen maar op den duur konden wij niet meer gewoon oversteken omdat het water dusdanig hoog was. Wij zijn richting de haven gegaan in een taxifiets. Heel bijzonder ritje was dat, we hadden net zo goed in een vergiet kunnen gaan zitten, wij waren drijf en drijfwater nat. Wij hebben ons wel helemaal rot gelachen, want bussen en auto die ons passeerde reden gewoon door de plassen heen en het opspattende water ( noem het golven )  kwam bij ons in het karretje. Die knul heeft ons netjes afgezet bij de haven en op dat moment, hoe wonderlijk het was droog. Richting een barretje gegaan voor een Corona en Nachos. En het was een ondanks de regen en wind 32 graden dus onze kleding werd weer wat droog. Terwijl wij op het terrasje zaten begon het weer te regen en dat bracht toch wel weer lachwekkende momenten. Hier en daar wat navraag gedaan, maar het blijkt dat wij te maken hebben met een tropische storm waar wij helaas de naam niet van hebben onthouden.

Het werd toch wel weer tijd om naar de pier te gaan om een tender terug naar de boot te nemen. Aangezien Cabo San Lucas in geen vier jaar tijd deze omvang van regen heeft gehad ben je daar ook niet op gebouwd. Dus waren wij weer lekker opgedroogd stonden wij even later op een onoverdekte pier in de volle regen te wachten voor de tender. Eenmaal in die tender werden wij van voor naar achter, van links naar rechts geschud, wat een giller joh. Geen ramen of wat het water kwam met bakken naar binnen. En dan zoeken mensen een droog plaatsje om te zitten!

Aan boord gekomen, hebben wij ons omgekleed en zijn heerlijk in de regen in een heel warm bubbelbad gaan zitten. Tja, je moet wat en aan het weer kunnen wij weinig veranderen. Helaas is het weerbericht voor Puerta Vallarta ook kutjepikandijvie, dus wat ons betreft mag die tropische storm afzwakken.

Het diner was weer voortreffelijk, kan ik niet veel over schrijven dat is gewoon super!

Wij zitten nu op onze hut en ik denk dat ik een paar spanbanden ga halen anders ben ik bang dat is vannacht ineens naast mijn bed lig. Het schip gaat behoorlijk te keer, maar daar slapen we dan weer lekker op.

En niet geheel onbelangrijk, wij hebben 2 tijdzones gepasseerd en hebben nu nog maar 7 uur verschil met jullie.

Dit was Cabo San Lucas Mexico

Next port of Call: Puerto Vallarta Mexico

1. Pa en Ma:
    28 september 2012
    Wat een giller !!!!! ik heb me rot gelachen wat een verhaal jullie maken ook altijd wat mee ,heel leuk geschreven .Grt van ons xxx
  2. Suus:
    28 september 2012
    Waar zit hier dat vind-ik-leuk-knopje ???
  3. Lilian:
    28 september 2012
    Whahaha wat een verhaal joh ,zie het ook helemaal voor me ,hihi
  4. Conny:
    28 september 2012
    HAHAHA wat was dat weer een grappig verhaal , zo leuk om te lezen .
    XXXXXX
  5. Gerda Rieborn:
    28 september 2012
    Ja, hadden jullie niet gedacht, de regen achter jullie aangestuurd - en na al die vochtige verhalen zelf maar een wijntje ingeschonken - moet me een beetje goed inleven in jullie verhalen, groetjes