3e dag op zee

1 oktober 2012

1 oktober.
Even weer een berichtje. De derde dag op zee, de zon is zojuist ondergegaan en wij kunnen ons opmaken voor de avond.
Vanmiddag hebben wij onze tweede wijnproeverij gehad en deze was ook wel weer erg gezellig. Beetje jammer van de hoeveelheid wijn in het glas, maar het is een proeverij. Daarna lekker aan dek gezeten, beetje eten, beetje drinken, babbeltje hier, babbeltje daar, ja dit is een goed gevoel. Wij hebben gehoord dat er een bijeenkomst was geweest voor de Duitsers. Dat al bijzonder maar wat nog vele malen gekker is: er waren klachten over het eten! Waarom: er waren kein Knödeln, keine Bratwürst, und keine Leute wie Deutsch sprächen! Het mot toch niet gekker worden, ze spreken echt geen woord buiten de deur. En wij maar Duits lullen aan tafel. Wij moeten zelfs voor de bediening vertalen want ze kunnen de menu kaart niet lezen. Uhh ze kunnen deze wel lezen maar niet begrijpen. Dus wij maken er ook maar wat van, en tot nu toe hebben ze lekker gegeten.
Na Mexico hebben wij gepasseerd: Guatemala, El Salvador en Nigaragua. Nu dus koers richting Costa Rica. Onderweg heel veel schilpadden gezien maar nog steeds geen dolfijnen. ( alleen Monique heeft natuurlijk een Walvis gezien….koekoek). Wij komen daar morgenochtend om 07:00 uur aan, en volgens de weerberichten is het daar 36 graden. Niet slecht alleen worden wij er geattendeerd om je in te smeren met Deet. Aangezien wij dit wel hebben gekocht maar niet hebben ingepakt gaan wij morgenochtend eerst even op zoek naar een smeersel en anders trekken wij een klamboe aan. Nu zal het bij de pier niet zo erg zijn maar wij hebben een Tropische Mangrove toer geboekt en nu is ons vermoeden dat daar wel eens een muggetje in het rond vliegt.
Zo, dit waren weer drie hele intensieve zee dagen.
Grusgottii

1. Pa en Ma:
    2 oktober 2012
    Leuk verhaal,vooral die walvis !!!!!hebben jullie Frau Flockenstoffen ook aan tafel?????.
    Veel plezier in Costa Rica xxx
  2. Conny:
    2 oktober 2012
    Héél véél plezier in Costa Rica , maar dat zal wel lukken hahaha XXXX.